Direktlänk till inlägg 9 juli 2009

Mer simning!

Av Madeleine Johansson - 9 juli 2009 21:49

Igår simmade jag och Jenny Nilsson en teknikpass i Gerdsken. Vi låg i plurret nästan en timme, eller närmare bestämt i 55min. Sen var jag den som huttrade mest och ville upp. Passet var lite av den blåsigare varianten så vi vi kämpa genom vågorna. Tidigare har jag gärna varit den som tagit på mig våtdräkten även om badtemperaturen varit klart godkänd. Nu har jag ändrat min inställning och försöker att simma så mycket som möjligt utan dräkt. En aspekt i det hela är också att jag vet inte hur länge min våtdräkt håller som är från -97 tror jag. I våras gjorde jag en rejäl lagning på den då hela vaden sprack rakt igenom. Men det är inte dåligt att den hållt så pass länge så den går väl på övertid nu.


På eftermiddagen blev det ytterligare ett dopp med barnen, fast då i sjön Lången. Då passade jag på att springa i vattnet i ca 20 min. Det är mitt sätt att hålla igång löpmuskulaturen nu. Jag har på mig ett par neoprensockar på fötterna dels för att det ger lite mer motstånd samt att vad är det som jag virvlar upp vid botten egentligen? Det är en sådan där trygghet man vill ha för jag gillar inte äcklig botten.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Madeleine Johansson - 6 januari 2010 21:24

Idag har jag kört pass på Hälsostudion. Jag kombinerade ett 30 min Corepass följt av 75 min spinning. Fyra lång intervaller och med snudd på tangera första intervallens topp på alla gånger utom den sista då jag inte mäktade med två pulsslag upp. Jag ...

Av Madeleine Johansson - 6 januari 2010 21:18

Igår krävdes mental övertalning att kvällspasset skulle bli av. Källarförrådet är inte direkt varmt men när man kommit igång är det helt perfekt. Den biologiska klockan förberedde sig kväll men....... Adrenalin, svett och pust så blev det ett hyfsat ...

Av Madeleine Johansson - 4 januari 2010 17:48

Då var en dag på arbetet till ända efter några dagars "ledighet". Jag skriver det med citationstecken för jag ser mig aldrig som ledig i och med kursen. Jag har det alltid hängade över mig och visst har jag lagt ner ett antal timmar på dygnet till ku...

Av Madeleine Johansson - 3 januari 2010 08:28

Det är med vånda, eller jag vet inte, som jag i lite småskaligt har tänkt mig att starta upp mitt skrivande igen. Egentligen slutade jag abrubt i somras när det var som mest roligt att skriva under tävlingssäsong. Men nu blir inte allt som man tänkt ...

Av Madeleine Johansson - 9 augusti 2009 06:09

Då var det dax för en liten sammanfattning av gårdagens tävling Horla triathlon. Det bjöds på strålande fint väder om än lite för varmt för mitt tycke och smak. Ingen våtdräktssimning var tillåten så det var bara att testa den nya tävlingsdräkten och...

Ovido - Quiz & Flashcards