Alla inlägg den 28 april 2008

Av Madeleine Johansson - 28 april 2008 13:37

Tanken med min blogg är att skriva lite om min träning och mina tävlingsresultat. Jag har inte pratat vitt och brett om att jag har en blogg, utan på 2 1/2 månad har jag fått en liten läsekrets och det är kul. Ibland undrar man ju faktiskt vem som läser? Det har alltså blivit ett nytt litet intresse att skriva en truddelutt några gånger i veckan. Gary har bloggat lite längre än jag och han blev den förste av oss att få 100 läsare på en dag. Han vann alltså en intern liten kamp! Men det lär dröja än innan jag når den nivån, för de senaste dagarna har jag bara skrivit om mina krämpor och hur kul är det på en skala 1-10.

Av Madeleine Johansson - 28 april 2008 11:52

Igår var jag totalt orkeslös. Jag skulle behövt sova under dagen men somnade inte för jag hade sådan konstig huvudvärk. Jag fick vilat i alla fall. Sonen har fått maginfluensa mitt i denna sjukdomsperiod och det gör ju inte att man känner sig fräschare precis. Vi låg på var sitt hörn av soffan men jag orkade inte titta på TV:n. Jag har också varit illamående och ätit som en magsjuk stackare. Vet ni vad jag fick krafter av på kvällen? Det fanns lite godis hemma och med försiktighet fick jag en sockerkick. När jag fått i mig några godisar blev det lättare att ta en kvällmacka och lite yoggi. Idag tvingade jag mig själv att göra gröt till frukost för att påbörja någon form av återhämtning. Jag vet att jag måste tillföra kroppen mer energi. Vi gör vad som står i vår makt för att bli friska men det tar tid. Nu börjar man få ont i kroppen för att man legat still för mycket och det är jobbigt.

Ovido - Quiz & Flashcards